
Lois Straatman
1 ervaring
15 mei 2025
- Informatievoorziening:
-
- Communicatie:
-
- Behulpzaamheid:
-
- Flexibiliteit:
-
- Begreep onze wensen:
-
- Prijs & kwaliteit:
-
In april 2024 kochten we een verlovingsring bij Siebel. Een bijzonder moment, waarbij je goede kwaliteit én service verwacht. Helaas bleek het tegenovergestelde waar.
De ring werd eind juni verkleind, en vanaf juli slechts bij gelegenheden gedragen – in totaal misschien 20 keer. Toch vielen er al snel zes steentjes uit. Niet veel later raakte de ring ook nog verbo(o)gen, vermoedelijk doordat hij door de verkleining verzwakt is geraakt. Siebel wijst dit allemaal gemakzuchtig af als “draagschade” – terwijl er amper sprake was van dragen.
Goedkopere sieraden die we al jaren hebben, en veel intensiever gebruiken, zien er nog als nieuw uit. Dat zegt genoeg.
Wil je het opgelost hebben? Dan mag je daar óók nog eens extra voor betalen. Van garantie of echte service is geen sprake. Terwijl op hun website nog staat:
“Al ruim 100 jaar is Siebel er voor jou op de belangrijke momenten in je leven.”
In de praktijk stopt dat blijkbaar zodra de kassa rinkelt.
De ring – symbool van onze verloving – is nu vooral een bron van frustratie geworden. En dat terwijl hij ook nog te zien is op onze verlovingsfoto’s, die op deze manier een nare bijsmaak krijgen.
Voor ons nooit meer Siebel. En onze trouwringen? Die komen gegarandeerd ergens anders vandaan.