
Severine
1 ervaring
25 november 2024
- Informatievoorziening:
-
- Communicatie:
-
- Behulpzaamheid:
-
- Flexibiliteit:
-
- Begreep onze wensen:
-
- Prijs & kwaliteit:
-
Daar stond ik dan, met een jurk die stuk was, maar gelukkig ook met een mama en fotografen die meteen inspeelden op de situatie. Een uur lang hebben mijn mama en een fotograaf (zonder enige ervaring op vlak van naaien) de jurk terug aaneen genaaid. We liepen zoveel vertraging op dat we de shoot op locatie niet meer konden doen. Bijgevolg heb ik veel minder foto’s, ook met familie. Foto’s die voor ons enorm belangrijk waren. Om nog maar te zwijgen over de stress die dit met zich meebracht. De kostbare tijd op onze huwelijksdag kon ik niet meer terugkrijgen, maar ik zou wel om een mooie compensatie vragen.
Ik contacteerde JPC per mail en legde de situatie op een vriendelijke manier uit, maar ik vroeg ook meteen om een compensatie. In eerste instantie werd hier oké op gereageerd: ik mocht mijn jurk binnenbrengen, zodat ze konden nagaan hoe het zo kon foutlopen. Daarnaast zouden ze de jurk ook herstellen en uiteraard ook reinigen. Ik bracht mijn jurk en sluier binnen in de hoop om volgende zaken te krijgen: een duidelijke verklaring, excuses en een compensatie. Dit betekende natuurlijk ook twee keer heen en terug naar Antwerpen rijden – een vijftal uren onderweg zijn. Ongeveer een maand later (ik wist op voorhand dat het even kon duren) kreeg ik een telefoontje dat ik mijn jurk en sluier gereinigd en hersteld mocht ophalen, zoals we hadden afgesproken. Over een oorzaak of compensatie werd niet gesproken, ik stuurde hier best een mailtje voor (geen probleem voor mij). Zo gezegd, zo gedaan. Ik stuurde opnieuw een vriendelijke mail met de vraag om een compensatie te krijgen voor de jurk die helemaal niet kwalitatief was. Als je zoveel betaalt voor een jurk, sluier en verstellingen (395 euro voor de aanpassingen!) ga je er niet van uit dat de steken van je jurk zomaar loskomen na 10 minuten. Hierop kreeg ik een onbegripvol en onvriendelijk antwoord van JPC. In deze mail zeiden ze dat de jurk was losgekomen door een plotse of onaangepaste beweging, door mijn eigen fout dus. Nochtans kunnen ikzelf, mijn mama en twee fotografen bevestigen dat de fout niet bij mij lag. De service vanuit JPC om mijn jurk en sluier te reinigen vonden ze een meer dan aangepaste tegemoetkoming. Daarbovenop vonden ze mijn jurk blijkbaar ook extreem vuil, dit verwijt kreeg ik ook nog eens (mijn sleep was gigantisch lang en deze hangt uiteraard op de grond!). In deze mail werd pijnlijk duidelijk dat ze vanuit JPC helemaal niet op zoek waren naar de oorzaak van het stukgaan van mijn jurk, maar dat ze hun verantwoordelijkheid niet willen nemen voor hun slechte werk en de schuld in mijn schoenen willen schuiven.
Mijn jurk en sluier heb ik gereinigd terug (365 + 175 euro), maar dit volstaat niet als compensatie. Ik ben hiervoor tenslotte 5 uren onderweg geweest. Daarbovenop wacht ik nog steeds op een verklaring en excuses.
Een bruid haar jurk zou nooit ZOMAAR mogen loskomen nadat ze het tien minuten aanheeft. En als het toch gebeurt, neem uw verantwoordelijkheid.