Ervaringen met Museumcafé Gouda

Sorteren op:

Sofie en Alexander

1 ervaring

25 september 2025

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Wij hebben een prachtige bruiloft gehad in de binnentuin van het Museumcafé Gouda! De locatie zelf is erg romantisch en historisch. Ze nemen veel uit handen m.b.t. organisatie, aankleding en leveranciers. Alles verliep de dag zelf erg vlot en probleemloos, zodat wij ons konden focussen op het genieten. Wij kozen voor de BBQ en dat was een groot succes! De locatie was ook mooi aangekleed. Ze denken ook mee in slecht weer scenario's. Wij hadden een overkapping omdat er regen werd voorspeld (uiteindelijk bleek de zon de hele dag te stralen), maar ze werken ook samen met andere locaties binnen mocht het weer echt tegenvallen. De communicatie zelf verliep goed. Ik raad ze aan!

Simone & Dennis

4 ervaringen

16 augustus 2022

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Jeetje waar moeten we eens beginnen. We hebben een geweldige dag gehad!

Overdag in de museumtuin en aansluitend een feest in het oude Stadhuys.

We zijn beide onder de indruk van de service, aandacht, oplettendheid en het harde werken van alle dames en heren die vooraf, en op onze trouwdag aan het werk waren in de museumtuin en het Stadhuys.

De dames in de tuin waren het toppunt. Ze hebben zo hard hun best gedaan! Ze waren allemaal zo lief voor ons en voor de gasten en we kregen zoveel complimenten hierover van iedereen. Wat een service, het zijn echt toppers daar. We snappen niet hoe het kan, maar ze hadden werkelijk waar alles in de gaten: legen glazen, vragen van de ceremoniemeesters etc. Het was ook zo leuk dat ze direct door leken te hebben wie onze gasten waren. Opa van de bruidegom, moeder van de bruid etc. werden ook zo door hen aangesproken. Dan voel je je al snel zo welkom en thuis!

Savonds in het Stadhuys werden we ook al zo vriendelijk ontvangen door de manager van de avond. Geen enkele keer was er een rij bij de bar, iedereen werd voorzien van hapjes en wij zelf werden ook daar weer helemaal ontzorgd.

We zouden iedereen aanraden om eens te gaan koffie drinken met Gouda gastvrij (Met event en wedding planner Marianne in het bijzonder) om de mogelijkheden te bespreken.

Wouter & Jaccoline

1 ervaring

25 juli 2021

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Museumcafé Gouda is duidelijk over de mogelijkheden en de kosten. Aan alles merk je dat ze grote ervaring hebben in het organiseren van bruiloften. De medewerkers zijn vooraf én op de dag zelf erg meedenkend, behulpzaam en flexibel. De locatie is intiem, sfeervol, en kindvriendelijk (niet onbelangrijk). Wij hebben er een heerlijke trouwdag gehad met uitstekend eten en drinken. De prijs-kwaliteitverhouding is helemaal prima.

Paul en Manon

1 ervaring

11 december 2019

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Tijdens de voorbereidingen konden al onze wensen op tafel leggen. Samen met Kelly en Nanneke bekeken wat de beste opties zouden zijn. Voor het geval dat… een plan B en een plan C.

Gelukkig was het mooi weer, stralende tuin met mooie bloemen. Fijne ontspannen sfeer en zeer professionele en hartelijke bediening. Werkelijk overal was aan gedacht tot in de kleinste details. Voor de kinderen was er een leuke tafel ingericht met spelletjes en kleurplaten.

Het avondeten met 70 daggasten was perfect geregeld. Zeer smakelijk en mooi opgemaakt. Meer dan genoeg voor iedereen. De tafels waren mooi gedekt en de ambiance was romantisch.
Na het eten zijn we naar de Lichtfabriek geweest voor een afsluiting met een feestje. Het loopje tussen de museumtuin en de Lichtfabriek was goed te doen. Voor ons was het contrast tussen de twee locaties een leuke ervaring. Van romantisch en kleinschalig naar groots en industrieel.

We hadden ons geen mooiere dag kunnen wensen!
Paul en Manon

Reactie van Museumcafé Gouda

Lieve Paul en Manon!
Wat fijn dat we onze belofte naar jullie waar hebben kunnen maken! Wij hebben veel plezier beleeft aan jullie mooie dag! Jullie hebben in alles ook de juiste keuzes gemaakt, waardoor het voor ons mogelijk was, er iets heel moois voor jullie van te maken! En natuurlijk werkt alles dan mee!!!
En ga jullie goed en we hopen jullie nog eens te zien bij ons!
Liefs, Team MC en Team LF

Heidi Melgers

6 ervaringen

19 oktober 2019

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Getrouwd! Buiten! Niet in de kerk maar erachter. In Museumcafé Gouda! Met een fantastisch sfeervolle binnentuin perfect versierd met witte stijlvolle attributen, een witte loper, de witte love-bank, witte klapstoeltjes voor de gasten, witte lampions en her en der wat bloemboeketjes.
Het voelt verwarmend om je familie en vrienden zo te zien genieten van deze perfecte trouw-ambiance.
Voor onszelf onverwachte positieve attributen waren een kinderspeeltafel, een apart tafeltje voor de bruidstaart en de ingetogen drankenbar buiten. Een van de vier mogelijke slecht-weer alternatieven niet hoeven te gebruiken.
Dankzij Kelly en Nanneke was alles tot in de puntjes geregeld. Ze hebben goed met ons en onze ceremoniemeesters meegedacht. Bijna alles is in goed overleg mogelijk. Onze dag was perfect! Bedankt!

MIchel & Delindy

1 ervaring

12 augustus 2019

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Afgelopen donderdag hebben wij het JA-woord aan elkaar gegeven in de Museum tuin te Gouda. Gelukkig was het prachtig weer en konden we lekker buiten zitten. Op de maandag voor onze trouwdag hadden we nog contact over de eventuele binnen locatie en deze kon zonder kosten geannuleerd worden. We hebben een fantastische dag gehad, alle gasten waren zo verrast door de mooie locatie. Eten en drinken in overvloed.. En de versiering maakte dat het voor ons echt een sprookjes locatie was! Voor het vertrek hebben we nog een "slotje ceremonie" gehad wat werd geregeld door de museum tuin, zo leuk! We hebben genoten!! Top service van al het personeel en heel behulpzaam en meedenkend.. Top! Top! Top!

K

1 ervaring

1 juli 2019

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
We hebben een prachtige ceremonie en aansluitende borrel kunnen houden in de tuin van het Museum Café. Het heeft enigszins geregend op de dag zelf, maar gelukkig hadden we de tent, de locatie zelf was prachtig aangekleed en het personeel behulpzaam.
De communicatie is vanaf het begin heel goed en professioneel verlopen, terwijl het tegelijkertijd erg persoonlijk bleef. We hadden een vrij uitgebreide wensenlijst qua eten en aanvullingen op de ceremonie en daar zijn ze heel goed mee omgegaan.
Qua tips voor stellen die deze locatie overwegen zou ik zeggen ga niet te snel uit van mooi weer op jullie mooie dag, en neem goed door welke extras nodig zijn (en wat de bijkomende kosten zijn), maar vooral ook ga een kijkje nemen bij het Museumcafé zelf om de sfeer te proeven.

Piet Hein & Bertine van der Kroon

1 ervaring

25 augustus 2018

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
We zijn nog volop aan het nagenieten van de fantastische dag die wij beleefd hebben bij jullie in de “museumtuin”.
De ambiance/locatie, de dames van de bediening,"the italian sharing dinner", de bloemen, de indeling, de fantastisch gedekte tafels, de ongedwongen sfeer, alles klopte. (Het weer was een prachtig extra cadeau) Dat zeggen niet alleen wij, maar dat vinden onze gasten ook.
Jullie hebben er voor gezorgd dat deze voor ons memorabele dag voor altijd in het geheugen gegrift zal staan.
Ook in de voorbereiding hebben wij het buitengewoon gewaardeerd dat er na iedere wijziging gelijk een terugkoppeling kwam.
Dat gaf een prettig en vertrouwd gevoel.
Piet Hein & Bertine Huwelijk 7 Juli 2018

Floris & Corline

3 ervaringen

17 augustus 2018

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Wat is Museumcafé Gouda een plaatje om te zien! Wat waren/zin wij enthousiast dat wij onze ceremonie hier konden houden. Wij hebben een fijne communicatie ervaren en er werd ook echt meegedacht. Onze gasten waren sprakeloos over het mooie plekje en praten er nog steeds over na. De ceremonie verliep vlekkeloos. Kortom, Museumcafé Gouda is echt een aanrader!

Nogmaals bedankt en we hopen snel nog eens langs te komen.

Groetjes,

Floris & Corline

Angie

5 ervaringen

28 juni 2018

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Wij zijn hier afgelopen april getrouwd de locatie is super mooi zeker als je zoals ons buiten kan trouwen dus als je dat belangrijk vind dan is het zeker de moeite waard om een keertje langs te gaan om te kijken.

Communicatie is helaas zeer slecht, zeker door de eigenaresse. Er wordt geprobeerd om misbruik te maken van de bruidsparen en als dat niet lukt dan word de communicatie erg vervelend en neerbuigend. Bijv. bloemen die je verplicht bent om via hen in te kopen en vervolgens niet mee mag nemen. Wij hebben hier, na lang discusseren, uiteindelijk 35% meer voor betaald en toen mocht het wel maar helaas stelde de bloemen niet heel veel voor. Ook de kleuren/bloemsoorten kwamen niet overeen met de foto van de bloemen die we hadden gegeven. Jammer want hierdoor matchte mijn bruidsboeket niet met de bloemen van de locatie.

Het personeel wat in het museumcafé werkt is erg vriendelijk en doen hun best om er het beste van te maken! Zij kunnen niks doen aan de gekke regeltjes waar ze zich aan moeten houden.
(Tip: zorg dat je het volume van de muziek van tevoren uittest zeker als je het buiten doet. Dit hadden wij niet gedaan, de muziek stond hierdoor veel te zacht en hoorde je bijna niet dit was erg jammer. Het personeel was op dat moment helaas weggelopen en hebben dit daardoor niet opgemerkt.)

Kortom als je hier gaat trouwen maak dan ver van te voren hele duidelijke afspraken zodat je niet op het laatste moment voor verrassingen komt te staan. Gelukkig hebben we ondanks veel gezeur met deze locatie een hele mooie dag gehad!

Reactie van Museumcafé Gouda

Beste Andre en Angie,

Dank jullie wel voor jullie kritische feedback die we graag, mede omdat we zo’n veelvuldig en intensief contact met elkaar hadden, persoonlijk hadden vernomen in april destijds. Omdat jullie ervoor gekozen hebben dit openbaar te delen, kunnen wij niet anders dan openbaar reageren.

Door, weliswaar blijde omstandigheden, hebben jullie last minute het ceremonie gedeelte bij ons georganiseerd. Jullie waren met 12 personen in totaal.

Wij hebben werkelijk alles in het werk gesteld om jullie trouwdag toch nog mogelijk te maken. Ondanks de tijdsdruk werd het plan voortdurend gewijzigd. Jullie hebben het diner en het feest, wat in onze andere locatie gereserveerd stond, vanwege jullie persoonlijke situatie “toch maar even” geannuleerd. Hier hebben wij geen kosten voor in rekening gebracht en hebben we niet moeilijk over gedaan. Terwijl dit voor ons, als horeca locatie zeker consequenties heeft. Vervelend te lezen dat jullie suggereren dat wij misbruik proberen te maken van onze bruidsparen.

Om budgettaire redenen wilden jullie alles zelf regelen en moest er veel anders. We deden de aanpassingen en maakten uitzonderingen. Nogmaals omdat we graag wilden dat jullie toch nog een mooie dag zouden krijgen. Op jullie eigen manier. Dat jullie dit achteraf ervaren hebben als “gezeur” vinden we echt spijtig om te lezen. Juist omdat wij continue bewust waren van de consequenties van jullie keuzes en deze communiceerden met jullie, vanuit service oogpunt.

Wat betreft de bloemen, vanaf de allereerste offerte communiceren wij, met (al) onze bruidsparen dat de bloemen eigendom van het Museumcafe blijven. En behalve de duidelijke communicatie in de offerte, is dit bij jullie ook nog persoonlijk besproken. Ook hier hebben we nog een uitzondering voor jullie gemaakt. Juist omdat jullie met maar 12 personen waren was er de mogelijkheid om met minder budget, dus ook minder bloemen neer te zetten. Dat ziet er inderdaad anders uit dan op onze foto’s. De kleuren heb je met ons afgestemd, Angie, en dit hebben wij exact zo besteld. Ik vind het jammer dat je hier teleurgesteld over bent.

Kortom, we vinden het oprecht jammer hoe dit achteraf uitpakt, ondanks alle lastminute aanpassingen en uitzonderingen die wij hebben gemaakt voor jullie. Bovendien is het als eigenaresse mijn taak om de kwaliteit te blijven waarborgen. Ik kon niet met al jullie wensen meegaan omdat ik zeker wil zijn dat onze organisatie de dingen kan waarmaken. Niet alleen voor mijn medewerkers, maar juist voor onze gasten. En omdat ik een zekere uitstraling en niveau van onze bedrijven belangrijk vind, moet ik ervoor zorgen dat onze visie op zaken in sommige gevallen gevolgd wordt, ondanks dat we voor jullie veel uitzonderingen hebben gemaakt. Ik ben blij te lezen dat onze medewerkers jullie in de watten hebben gelegd. Dat is het aller aller belangrijkste, waardoor jullie afdronk is en dat jullie een mooie dag hebben gehad. En dat is, wat ik jullie gun!

Het ga jullie goed!

Met vriendelijke groet,
Sharon van Gastel