Ervaringen met OpGroen!

Sorteren op:

Richard Scholten

1 ervaring

27 maart 2022

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Wij zijn erg teleurgesteld in AON.

Helaas hebben wij onze bruiloft moeten uitstellen omdat we ziek werden op de dag voor onze trouwdag.

Het melden van de schade verliep in eerste instantie wat rommelig maar wel verder wel begripvol en snel. Het duurde eerst even voor we de juiste persoon aan de telefoon kregen. Direct bij het melden van de schade kregen wij de vraag of wij ook direct een nieuwe verzekering voor de nieuwe datum wilde afsluiten.

Helaas ging de afhandeling van de schade minder snel. Na bijna een maand kregen we eindelijk een inhoudelijke schriftelijke reactie. Hierin stond dat de schade niet werd gedekt omdat een epedemie of pandemie is uitgesloten. Hierin zat een verwijzing naar de voorwaarden waaruit het ons nog steeds niet helemaal duidelijk is dat dit ook voor een ziek bruidspaar geldt.

Hierop hebben we om extra toelichting/verduidelijking gevraagd. Helaas is dit inmiddels ook 3 weken geleden en hebben we hiervan nog niets vernomen.

Wij begrijpen dat er geen dekking te geven is voor het uitstellen van een bruiloft op grond van alle coronaregels. Dat zelfs een ziek bruidspaar geen gedekt evenement is, vinden wij onbegrijpelijk voor een dergelijke verzekering.

J&I

1 ervaring

29 januari 2021

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Ik raad deze verzekering ten sterkste af. Wij hebben meer dan €400 betaald voor de bruiloftverzekering. Nu moeten wij helaas onze trouwdatum verplaatsen. AON zegt hierop doodleuk: "Tsja, maar onze verzekering verplaatst niet mee. U moet een nieuwe verzekering voor de nieuwe datum bij ons afsluiten." Ze willen dus nogmaals €400 cashen voor iets wat geen extra risico o.i.d. voor ze oplevert. Dat is makkelijk geld verdienen. Wij gaan op zoek naar een andere verzekeraar.

Update: We hebben inmiddels meer reviews gevonden die soortgelijke ervaringen beschrijven. Een aantal hebben geschreven dat zij de verzekering konden annuleren en de betaalde premie terug konden krijgen. Vervolgens konden ze dan alsnog besluiten om wel of niet een nieuwe verzekering af te sluiten voor de nieuwe datum. Wij hebben nu ook gevraagd om de verzekering te annuleren en de premie terug te storten. Dit kan enkele weken duren, dus we wachten af of dat gaat lukken. Het is erg jammer van Aon dat ze deze mogelijkheid niet zelf aangeven op hun website of via de klantenservice (wat overigens ook in de andere reviews wordt vermeld als aandachtspunt)

Update 2: Tevens een klacht ingediend bij Aon, maar daar dezelfde reactie: Nee, de verzekering kan niet aangepast worden naar de nieuwe datum, u moet hier een nieuwe verzekering voor afsluiten. Maar er wordt met geen woord gerept dat de huidige verzekering geannuleerd kan worden en je dan mogelijk je premie terug kunt krijgen. Dat is niet klantvriendelijk.

Update 3: TPW vroeg om per onderdeel de review toe te lichten, dus bij deze:

Informatievoorziening 1 ster: Want de klant wordt niet verteld dat zij de huidige verzekering kunnen annuleren met recht op restitutie.

Communicatie 1 ster: zie informatievoorziening. In je communicatie de mogelijkheden voor restitutie voor de initiële verzekering weglaten is geen goede communicatie.

Behulpzaamheid 1 ster: informatievoorziening. Simpelweg tegen je klanten zeggen dat ze naar een nieuwe verzekering moeten afsluiten en daarmee te suggereren dat ze twee keer voor dezelfde verzekering moeten betalen, terwijl er wellicht mogelijkheden voor restitutie zijn, is niet behulpzaam.

Flexibiliteit 1 ster: De datum van de trouwdag niet kunnen aanpassen (zeker in deze tijd) is niet flexibel.

Begrip voor wensen 1 ster: we vallen in herhaling, het verhaal hierboven maakt volgens ons wel duidelijk dat er weinig begrip is voor de wensen van de klant.

Prijs en kwaliteit 1 ster: Twee keer moeten betalen voor dezelfde verzekering getuigt van een slechte prijs - kwaliteit verhouding.

Sabrina

15 ervaringen

6 oktober 2020

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Prima service en goede voorwaarden

Anoniem

5 ervaringen

27 september 2020

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Omdat onze bruiloft niet door ging ivm corona hebben wij onze verzekering kosteloos (>3 maanden) van te voren geannuleerd en netjes ons geld terug gekregen. Er moesten wel 3 belletjes overheen, maar toch netjes dat we de verzekering toch nog mochten annuleren omdat de verzekering nog niet was ingegaan.

Martijn

1 ervaring

25 september 2020

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
We hebben de bruiloft moeten verzetten ivm Corona. Daarbij heeft AON goed met ons meegedacht.

Anoniem

5 ervaringen

17 september 2020

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Weinig poespas om een bruiloftverzekering af te sluiten. Makkelijk en niet al te duur om je bruiloft degelijk te verzekeren!

Anoniem

3 ervaringen

30 augustus 2020

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Voor de Corona de verzekering afgesloten. Tijdens de voorbereidingen bleek dat AON het online verzekerings blad had ge-update om pandemieën uit te sluiten. Heel erg sneu.
Als je al van AON gebruik wil maken zorg dan dat je een kopie van je polis laat opsturen!! ...want online wordt je gewoon genaaid waar je bijstaat.

Julie

8 ervaringen

7 februari 2020

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Prima verzekering die veel situaties dekt. Makkelijk af te sluiten.

Cintia

5 ervaringen

2 februari 2020

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Professioneel team, klantvriendelijk!!

Mascha

8 ervaringen

5 november 2019

Informatie­voorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Medewerkers aan de telefoon zijn vriendelijk maar weten eigenlijk geen antwoord op je vragen en als ze dan aangeven dat ze je terugbellen dan gebeurt dit niet, dit geeft me niet veel vertrouwen om hier een verzekering af te sluiten.