Decoratie voor een exclusieve bruiloft: dit heb je nodig
Vergeet bescheiden en minimalistisch. Dit heb je nodig voor een over the top wedding!
door Sarah Glasbergen op 13 november 2013
Webredacteur

Glitter en glamour, spectaculair licht, enorme centerpieces en een balzaal om in te dansen. Ben jij zo'n lucky girl die zich een Hollywood bruiloft kan veroorloven? Vergeet bescheiden en minimalistisch. Dit heb je nodig voor een over the top wedding!
Inspiratie voor een exclusieve bruiloft
Hartstikke leuk hoor, dat personalizen van je trouwdag met DIY-projectjes, maar stiekem dromen we allemaal wel eens van een extravagante bruiloft en een eindeloos budget. Ja toch? Geef maar toe! Ook bij ThePerfectWedding zijn we niet vies van een beetje luxe op z'n tijd. Daarom lieten we ons voor dit blog inspireren door de goeroe van de exclusieve feestjes, de wedding planner van de sterren, de man die extravagante styling zo'n beetje heeft uitgevonden: meneer Preston Bailey himself. Lees snel verder voor zijn tips voor een over the top wedding!
Credit: Preston Bailey
Een magische tuin voor de ceremonie
Creëer een magische tuin met tientallen lantaarntjes en indirect licht voor een sprookjesachtige ceremonie. Een houten plankier met keurig gerangschikte bloemblaadjes leidt naar het midden van de tuin, waar de ceremonie plaats vindt. Uiteraard onder een sfeervol verlicht prieeltje, what else?
Credit: Preston Bailey
Smetteloos witte ceremoniezaal
Bij een exclusieve bruiloft zijn er geen grenzen. Hoe extravaganter, hoe beter! Je trouwt maar één keer en je kunt dus ook lekker uitpakken. Maak de ceremoniezaal bijvoorbeeld smetteloos met witte doeken, witte stoelen en witte vloerbedekking. De witte 'kristallen' bomen zorgen voor een over the top luxe sfeer.
Credit: Preston Bailey
Decoratie op de escort card table
Blaas je gasten omver met een gigantische centerpiece op de escort card table. Geweldige eerste indruk van de styling van je bruiloft! En het bereidt jouw gasten alvast voor op wat ze van de dinerzaal kunnen verwachten...
Credit: Glen Cove Mansion
Creëer een luxe eigen sterrenhemel
Het plafond hoort wel degelijk bij de trouwlocatie en heeft dus ook wat aandacht nodig. Soms trouw je in een gebouw dat schitterende plafonds heeft, dat hoef je dan enkel mooi uit te lichten. Leuker, en helemaal in lijn van een exclusieve bruiloft: creëer je eigen sterrenhemel! Duizenden kleine lichtjes aan het plafond zorgen voor een duizend-en-een-nacht sfeer in de ruimte.
Credit: projectPosh Events
Adembenemende centerpieces
Daar zijn ze hoor! Enorme centerpieces, de klassieke decoratiestukken voor een exclusieve bruiloft. Deze geweldige bloemcreaties voor de tafel zijn echte blikvangers en het woord bescheiden doet hier absoluut niet mee.
Credit: Tantawan Bloom
De tafelaankleding
Enorme bellen voor de wijn, tig delig opgepoetst bestek, chic gevouwen servetten en glinsterende kandelaars: ook wat betreft je tafelaankleding kun je helemaal los. Bedenk een sfeervol kleurenschema voor je tafels en zorg voor tafellinnen van Egyptisch katoen. Toppunt van luxe!
Credit: 2me Studios Photography
Geef de band een podium
Wat is een exclusieve bruiloft zonder live muziek? Een eyecatching podium is een aanrader, wat voor soort band je ook boekt. Niet alleen kan iedereen de bandleden zo goed bewonderen, ook speeches en andere optredens maken meer indruk vanaf het podium. Kleed het aan met licht, spiegels, kristal, doeken en bloemen.
Credit: Preston Bailey
Een heerlijke dansvloer
Er moet natuurlijk ruimte zijn om lekker te kunnen dansen. Totaal over the top: een glazen dansvloer met een patroon van bloemen, licht en glitters erin. Yeah, baby!
Credit: Preston Bailey
Credit: Preston Bailey
Last but not least: de afterparty
De afterparty is eigenlijk net zo belangrijk als de rest van de dag. Creëer een lounge-achtige ervaring voor je gasten, met alles erop en eraan: loungebanken, dansvloer, meerdere bars, de ultieme licht sensatie en natuurlijk de beste DJ.
Credit: Preston Bailey
En? Enthousiast? Als je budget eindeloos zou zijn, hoe zou jij je bruiloft dan stylen? Laat het weten!
Bekijk ook eens ons artikel over het samenstellen van het trouwmenu