Bij Siebel in de zadelstraat in Utrecht hebben ze me een trouwring in de verkeerde maat verkocht. Bij het opmeten gaf ik al aan dat het te klein was, maar dat was niet waar volgens hun. De vrouw die de maat opnam had 20 jaar ervaring, dus die wist wel wat ze deed. Bij het afhalen... van de ring zat hij te krap om mijn vinger. Weer werd gezegd dat het wel de goede maat was en weer werd er 20 jaar ervaring erbuj gehaald. Wat moet je dan? We hadden alles al betaald. Laten we maar vertrouwen op hun oordeel, misschien moet ik eraan wennen. Tijdens de ceremonie was er grote hilariteit: mijn man kreeg de ring niet om mijn vinger! Lukte pas na veel duwen en wrikken. Wat een teleurstelling. Heb ik een dure trouwring, het symbool voor onze liefde, kan ik hem niet dragen zonder een pijnlijke vinger te krijgen. Inmiddels ben ik naar een andere juwelier gegaan, in Siebel heb ik geen vertrouwen meer, die ontkennen toch alles. Die juwelier bevestigde dat de rjngmaat niet goed was gemeten. Een goudsmit gaat hem nu uitkloppen, hopelijk komt het zo toch goed. Na deze nare, bittere ervaring met Siebel in Utrecht, kan ik ik alleen maar zeggen dat je daar beter geen trouwring moet kopen.
Toelichting van de toegekende sterren:
informatievoorziening. 1 ster
mijn ringmaat werd opgemeten en ik gaf aan dat het me wel wat klein leek, maar toen werd er gezegd dat het wel de goede maat was en dat mijn vingers gewoon wat dik waren vanwege de warmte. Dit bleek gewoon foute informatie. De ring was wel te klein, of is het soms normaal dat de bruidegom de ring pas na lang duwen en wrikken om mijn vinger krijg en iedereen hard moet lachen hierom. Oftewel verkeerde informatie, de ring was wel te klein.
communicatie 1 ster
Toen ik de ring kwam halen en die moeilijk om mijn vinger ging en te strak zat, werd er botweg gezegd dat ze 20 jaar ervaring hadden en dat de ring niet te strak zat. Als ze zoveel ervaring hebben, dan weten ze dat de ring te klein was en dan staan ze gewoon te liegen.
behulpzaamheid 1 ster.
er was geen enkele bereidheid om dit op te lossen. gewoon botweg ontkennen. ik begon zelfs te twijfelen aan mezelf. Achteraf had ik misschien het niet moeten pikken. maar ik voelde geen andere keus dan met de ring te vertrekken omdat we alles al betaald hadden.
flexibiliteit 1 ster
Er was geen enkele flexibiliteit om naar een oplossing te zoeken. Als je het eenmaal gekocht hebt, is daarmee de kous af. Heel rechtlijnig en rigide.
begreep onze wensen 1 ster
Moet ik dit echt toelichten? Of ze begrepen het niet of ze wilden het niet begrijpen.
prijs/kwaliteit 1 ster
We hebben zo'n 3500 euro betaald. Als je dan een ring hebt, die je niet kan dragen omdat hij te klein is, is de prijs/kwaliteit verhouding behoorlijk slecht. Voor een ring die je niet kan dragen is dat wel een heel hoog bedrag.
Lees meer
Verberg
Lois Straatman
1
ervaring
op 15 mei 2025
Informatievoorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Zeer teleurstellende ervaring met Siebel – absoluut geen aanrader voor iets waardevols als een verlovingsring.
In april 2024 kochten we een verlovingsring bij Siebel. Een bijzonder moment, waarbij je goede kwaliteit én service verwacht. Helaas bleek het tegenovergestelde waar....De ring werd eind juni verkleind, en vanaf juli slechts bij gelegenheden gedragen – in totaal misschien 20 keer. Toch vielen er al snel zes steentjes uit. Niet veel later raakte de ring ook nog verbo(o)gen, vermoedelijk doordat hij door de verkleining verzwakt is geraakt. Siebel wijst dit allemaal gemakzuchtig af als “draagschade” – terwijl er amper sprake was van dragen.
Goedkopere sieraden die we al jaren hebben, en veel intensiever gebruiken, zien er nog als nieuw uit. Dat zegt genoeg.
Wil je het opgelost hebben? Dan mag je daar óók nog eens extra voor betalen. Van garantie of echte service is geen sprake. Terwijl op hun website nog staat:
“Al ruim 100 jaar is Siebel er voor jou op de belangrijke momenten in je leven.”
In de praktijk stopt dat blijkbaar zodra de kassa rinkelt.
De ring – symbool van onze verloving – is nu vooral een bron van frustratie geworden. En dat terwijl hij ook nog te zien is op onze verlovingsfoto’s, die op deze manier een nare bijsmaak krijgen.
Voor ons nooit meer Siebel. En onze trouwringen? Die komen gegarandeerd ergens anders vandaan.
Lees meer
Verberg
Shirley & Robin
9
ervaringen
op 10 maart 2025
Informatievoorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Goed geholpen bij het uitzoeken van onze trouwringen en ze zijn uiteindelijk precies geworden zoals we wouden!
Leoni Rouschop-Sitvast
8
ervaringen
op 22 juni 2024
Informatievoorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Voor het bestellen van onze trouwringen, hebben we gebruikgemaakt van het "twee trouwring gratis"-arrangement van Siebel. We zijn in de winkel goed geholpen door het personeel en hebben uitgebreide uitleg gekregen over alle verschillende mogelijkheden wat trouwringen betreft. Hie...rdoor hebben we een weloverwogen keuze kunnen maken en uiteindelijk twee mooie trouwringen kunnen kopen.
Lees meer
Verberg
Anoniem
2
ervaringen
op 8 mei 2024
Informatievoorziening:
Communicatie:
Behulpzaamheid:
Flexibiliteit:
Begreep onze wensen:
Prijs & kwaliteit:
Wij zijn heel fijn geholpen bij Siebel Zoetermeer. Ruime keuze en vriendelijk personeel. Voor ieder wat wils.